Sunday 11 December 2011

.: Sabar Itu Indah :.

BerSABARlah.... kerana pasti ada HIKMAHnya...



alhamdulillah..
masih diberi nafas. menggunakan sepenuhnya nikmat ini utk hidup. hidup yang selalu persediaan utk mati. kerana mati itu lah utk hidup dalam alam kekal abadi. mati yang merupakan permulaan utk hidup.

baru2 ini, mungkin banyak yang saya dengar tentang lantunan yang keluar dari bibir sahabat tentang sabar. saya cuba tanamkan dalam diri saya sifat sabar. apatah lagi bila berdepan dengan sesuatu samada mutorobbi, madu' atau sesiapa sahaja.

S A B A R itu sangat cantik. apa yang cantiknya. sakit dada ini kadang2 bila bersabar. tapi cuba di ambil sebagai satu hikmah. terkenang kata2 seorang sahabat,

' pertolongan Allah itu datang apabila kita sabar'

bila di belek quran, saya cuba mentadabbur surah al-baqarah ayat 45;
' dan mohonlah pertolongan Allah dengan sabar dan solat'

baru2 ini, saya ada menjalankan tugasan bagi subjek Pembangunan Diri.. saya bersama 6 lagi sahabat telah pergi ke KL Central utk mengedarkan pamplet kpd mad'u.. pada mulanya mmg amat kecewa dengan respon yang diberikan.. saya cuba menenangkan hati dengan hanya ungkapan SABAR. Alhamdulillah, selepas itu, semuanya mnjadi mudah.. =)

wallahualam'

p/s : cuba bersabar dengan sikap sesetengah orang... =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...